Τριχόπτωση: λύσεις και τρόποι αντιμετώπισης!

Η σημερινή ανάρτηση αφορά ένα πολύ μεγάλο μέρος των ανθρώπων, αφού η τριχόπτωση είναι ένα πρόβλημα πολύ συχνό που ταλαιπωρεί γυναίκες και άνδρες, ιδιαίτερα την άνοιξη και το φθινόπωρο.

  • Το μέσο δέρμα της κεφαλής έχει 100.000 τρίχες. Κάθε αδένας παράγει μία μόνο τρίχα που μεγαλώνει σε ρυθμό μισής ίντσας το μήνα. Αφού μεγαλώσουν για δύο έως έξι χρόνια, οι τρίχες «ξεκουράζονται» για λίγο πρίν αρχίσουν να πέφτουν. Σύντομα αντικαθίστανται με νέες τρίχες και ο κύκλος ξαναξεκινάει.
  • Οι περισσότεροι άνθρωποι χάνουν περίπου 50-100 τρίχες κάθε μέρα, που θα βρείς στη βούρτσα ή στα ρούχα σου. Η υπερβολική απώλεια μαλλιών συμβαίνει όταν βρίσκεις τούφες στο μαξιλάρι σου, όταν λούζεσαι ή φτιάχνεις τα μαλλιά σου.
Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν όταν το πρόβλημα επιμένει και μας πιάνει πανικός? Πρώτα απ’όλα θα πρέπει να βρούμε τη ρίζα του προβλήματος, αφού τα αίτια της υπερβολικής απώλειας μαλλιών μπορεί να ποικίλλουν και να διαφέρουν για τον καθένα ξεχωριστά.

Τα πιο συχνά αίτια της γυναικείας τριχόπτωσης σχετίζονται με τους εξής παράγοντες
  • Ορμονικές διαταραχές (μεταβολές στα επίπεδα των ορμονών)
  • Εγκυμοσύνη, με ενδείξεις κατά την επιλόχεια περίοδο
  • Εμμηνόπαυση
  • Παθήσεις του τριχωτού
  • Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών
  • Κληρονομική προδιάθεση
  • Υψηλού βαθμού εμπύρετες καταστάσεις
  • Έντονη συναισθηματική φόρτιση ή στρες – ψυχολογικό, σωματικό, μετεγχειρητικό
  • Αυστηρές δίαιτες, κακής ποιότητας διατροφή (διατροφική ανεπάρκεια πρωτεϊνης, βιταμινών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων, κυρίως σιδήρου)
  • Αναιμία
  • Υπερβολική λήψη βιταμίνης Α
  • Δυσλειτουργίες θυρεοειδή (υποθυρεοειδισμός, υπερθυρεοειδισμός)
  • Διάφορες παθήσεις όπως διαβήτης, δερματολογικές ασθένειες (π.χ. δερματίτιδα, έκζεμα, κλπ)
  • Χρόνιες ασθένειες
  • Σφιχτά χτενίσματα, όπως κοτσίδες, αλογοουρές, χρήση ρόλεϊ κλπ.
  • Χημειοθεραπεία, θεραπεία με ακτινοβολίες
  • Φαρμακευτικές αγωγές – αντισυλληπτικά, αντικαταθλιπτικά, αντιφλεγμονώδη, κατά της χοληστερίνης, για ρύθμιση πίεσης, διουρητικά, αντιθρομβωτικά κ.ά.
  • Τραυματισμοί
  • Αυτοάνοσα νοσήματα

Φυσική αντιμετώπιση της τριχόπτωσης
  • Μασάζ  με ελαιόλαδο – ένα απαλό μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής μπορεί να αυξήσει την ροή του αίματος στην περιοχή και τη μεταφορά των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών στο θύλακα της τρίχας. Μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε οργανικό ελαιόλαδο, αμυγδαλέλαιο, λάδι καρύδας, λάδι αβοκάντο ή λάδι jojoba.
  • Αρωματοθεραπεία με αιθέρια έλαια –  προσθέστε 6 με 7 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντας και δενδρολίβανου σε 150ml έλαιο βάσης και κάντε απαλό μασάζ.
  • Για λιπαρά τριχωτά – το γάλα καρύδας, το gel αλόης, ο χυμός λεμονιού ή το οργανικό μηλόξυδο σε συνδυασμό με νερό μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν τονωτικές –θεραπευτικές λοσιόν.

  • Επειδή η τρίχα αποτελείται κυρίως από μια πρωτεΐνη που παράγεται από τα αμινοξέα «κυστίνη» και «μεθειονίνη» ενισχύουμε το διαιτολόγιό μας με πηγές πρωτεϊνών, όπως είναι τα πουλερικά, το ψάρι, το κόκκινο κρέας, τα όσπρια, το γάλα και τα τυριά.
  •  Επίσης καταναλώνουμε συκώτι, φακές, σπανάκι και φασόλια, που είναι πλούσια σε σίδηρο, κατά προτίμηση σε συνδυασμό με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C (μπρόκολο, σύκα, πορτοκάλια, πατάτες, γκρέιπ – φρουτ, μήλα, πιπεριές), καθώς η βιταμίνη αυτή διευκολύνει την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.
  • Σημαντικό ρόλο παίζουν, επίσης, οπές οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κυρίως οι Β5, Β6 και Β9, που συμμετέχουν στη σύνθεση των αμινοξέων από τα οποία αποτελούνται το στέλεχος και ο θύλακας της τρίχας. Ακόμα κι αν η διατροφή μας περιλαμβάνει επαρκείς πηγές του συμπλέγματος βιταμινών Β (γιαούρτι, δημητριακά ολικής αλέσεως, κόκκινο κρέας, ξηρούς καρπούς και αβγά) μπορούμε να πάρουμε επιπλέον ένα συμπλήρωμα, ειδικά όταν διανύουμε περιόδους κούρασης και άγχους ή όταν είμαστε άρρωστοι.

  • Για να δυναμώσουμε τα μαλλιά χρησιμοποιούμε σαμπουάν και τονωτικές αμπούλες που περιέχουν στη σύσταση τους χένα, τζιν-σενγκ, θυμάρι, δενδρολίβανο, ευκάλυπτο, κέδρο, τσουκνίδα, φασκόμηλο ή το βότανο echinecea.
  • Αν έχουμε μακριά μαλλιά δεν βλάπτει να τα πιάνουμε μ’ ένα ειδικό λαστιχάκι με υφασμάτινη επένδυση προτού πέσουμε στο κρεβάτι, ώστε να μην μπλέκονται κατά τη διάρκεια του ύπνου.
  • Περιορίζουμε όσο μπορούμε το φορμάρισμα των μαλλιών με πιστολάκι, σίδερο, ρόλεϊ, κλπ, ειδικά τις εποχές που εντείνεται η τριχόπτωση (φθινόπωρο-άνοιξη).
  • Προτιμούμε ως χτένισμα μια χαλαρή αλογοουρά στη βάση του αυχένα ή ένα επίσης χαλαρό σινιόν από τη σφιχτή αλογοουρά στην κορυφή του κεφαλιού, ειδικά αν έχουμε μακριά μαλλιά, που έχουν και μεγαλύτερο βάρος λόγω του μήκους τους.

Κάνοντας μια μικρή έρευνα βρήκα μερικά ενδεικτικά προϊόντα που βοηθούν στην καταπολέμηση του προβλήματος. Σίγουρα θα βρείτε κάποιο που να ανταποκρίνεται στις δικές σας ανάγκες!

Online shops
HQHair  http://www.hqhair.com/health-beauty/hair/thinning-hair-loss.list
Look Fantastic  http://www.lookfantastic.com/health-beauty/hair/treatments/thinning-hair-hair-loss.list
Feelunique  http://www.feelunique.com/hair/hair-care-treatments-thinning-hair-loss
BeautyBay  http://www.beautybay.com/haircare/Thinning-Hair-Hair-Loss/_/N-kZ1z1407k/Np–1/Npp-24?Nrc=id+1+exposed+true+dynrank+default+dyncount+default+dynorder+default
Gorgeous Shop  http://www.gorgeousshop.com/hair/hair-loss
Εσείς τι κάνετε για να αντιμετωπίσετε την τριχόπτωση και σε τι βαθμό σας ταλαιπωρεί? Αν έχετε κάποια μυστική συμβουλή ή κάποια συνήθεια που ακολουθείτε θα ήθελα να μάθω.
Μέχρι την επόμενη φορά να χαμογελάτε…

Advertisements

9 thoughts on “Τριχόπτωση: λύσεις και τρόποι αντιμετώπισης!

  1. Η λυση για μενα ειναι να κανουμε συχνα μασκες μαλλιων για να δυναμωνουν, αυτο που κανω εγω ειναι καθε 15 μερες με φυσικο τροπο κανω μια μασκα με μια μπανανα , ενα αβοκαντο και 3 με 4 κουταλιες ελαιολαδο στο μουλτι να γινει αλειφη σε βρεγμενο μαλλι την αφηνω για 20 λεπτα και μετα λουζομε. Το αποτελεσμα ειναι υπεροχο δυναμωνουν τα μαλλια μου και ειναι λαμπερα και υγιη !!!!!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s